poniedziałek, 22 września 2014

Prosty przepis na pizzę

Kto nie lubi pizzy? Ja uwielbiam i moja rodzina też. Można mieć swoją ulubioną pizzerię, gdzie podają pyszną pizzę, ale taka domowa, samodzielnie przygotowana z dodatkami jakie tylko chcemy... jest niezastąpiona. Nie będę się rozpisywać,tylko podam przepis na ciasto.Przepis znalazłam kiedyś w internecie na stronie www.wielkiezarcie.com i od tamtej pory tylko takie ciasto robię.

Składniki:
  • 250g mąki pszennej
  • 20g świeżych drożdży
  • około pół szklanki ciepłej wody
  • płaska łyżeczka soli
  • pół łyżeczki cukru
  • 1 łyżka oliwy

Przygotowanie:
  • drożdże rozprowadzić z cukrem i ciepłą wodą, dodać 2 łyżki mąki i wymieszać 
  • rozczyn przykryć czystą ścierką i odstawić na 15 min do wyrośnięcia
  • do mąki dodać sól (można również dodać przyprawy wg uznania np. bazylię i oregano)i wlać rozczyn drożdżowy
  • wymieszać, dodać oliwy i ugnieść dość miękkie ciasto
  • zostawić jeszcze do wyrośnięcia na ok 15 min
  • gotowe ciasto rozciągnąć na blasze, formie wysmarowanej oliwą (ja używam spodu od tortownicy )
  • smarujemy ulubionym sosem pomidorowym z ziołami (ja czasem używam ketchupu, dodaję zioła, czosnek i rozsmarowuję łyżką na cieście)
  • układamy ulubione dodatki
  • pieczemy w piekarniku w około 200 stopniach przez około 20-25 minut

Moje porady:
  • ciasta wychodzi dość sporo, więc w brzegi ciasta zawijam żółty ser
  • zanim wyłożę dodatki, ciasto podpiekam około 10 min, wtedy mam pewność, że nie będzie surowe (jeśli ktoś ma dobry piekarnik to nie musi tego robić)
  • proszę męża o ugniecenie ciasta, ma więcej siły i ciasto jest wtedy pulchniejsze ;)

Smacznego :)




Polecam, Agnieszka


4 komentarze: