czwartek, 22 stycznia 2015

Kocyk i poducha :)

Zanim jeszcze kupiłam maszynę do szycia, cały czas myślałam o tym, że jak już ją w końcu będę mieć to uszyję kocyk. Zafascynowana kocykami z materiału minky, pomyślałam że i ja taki uszyję. Przeglądałam internet, przyglądałam się jak to jest uszyte, szukałam instrukcji szycia i stwierdziłam, że to nie będzie chyba takie trudne. Nic bardziej mylnego... Dlaczego nigdzie nie znalazłam informacji, że to wcale nie jest takie proste. Dopiero po uszyciu przeczytałam, że to nie zadanie dla początkujących. Trudność polega na tym, że trzeba zszyć ze sobą dwa materiały, jeden jest rozciągliwy, a drugi nie. Trzeba znaleźć odpowiednią technikę, która pozwoli nam swobodnie szyć i połączyć ze sobą te dwa materiały. Ja, jako nadgorliwa osoba, która chce mieć wszystko na już, zabrałam się do pracy. Ładnie wycięłam materiały, oba miały te same wymiary. Niestety minky zastąpiłam zwykłym polarem, który zakupiłam w stacjonarnym sklepie, ale i tak jest mięciutki i miły w dotyku. Drugi materiał to bawełna, ze wzorem typowym dla chłopca ;) Wszystko miało pójść super, jednak gdy zszyłam pierwszy bok to już wiedziałam, że coś jest nie tak. Mój polar się naciągnął i już nic nie było równe. Szyłam i prułam, aż w końcu się udało. Niestety kocyk nie jest idealny, trochę nie równy...ale następnym razem będę mądrzejsza. W końcu na błędach się uczymy, a praktyka czyni mistrza :) No i tak przy szyciu poduszki już żadnych problemów nie było i wyszło, mogę powiedzieć, idealnie! Przy okazji nauczyłam się szyć ze szpilkami,bo to one okazały się bardzo pomocne przy zszywaniu tego typu materiałów. 

No nic... koniec pisania, pokażę co mi wyszło :)








Pluszowi przyjaciele jak widać, zadowoleni :)


Mimo pewnych trudności, na pewno nie odpuszczę i powstaną kolejne kocyki. Na razie szyję zasłony do pokoju dzieci. Kupiłam materiały w promocyjnej cenie i nie mogłam sobie odpuścić. Nowe zasłony już wiszą w pokoju syna, a teraz szyję kolejne dla jego starszej kuzynki. 

Pozdrawiam i zachęcam do szycia ;) 
Agnieszka

16 komentarzy:

  1. Rewelacja :) piękny materiał :) dla chłopca idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję, cieszę się, że się podoba :))) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale cudo! Podoba mi się bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. hahaha :) jakbym siebie słyszała z tą nadgorliwością.
    Monika mi mówiła: poczekaj z literkami, bo mam fajne materiały i Ci dam - tylko, że czekać musiałam dwa tygodnie no a jak to, będę tyle czekać jak ja chce już, teraz, natychmiast! I literki zrobiłam tego samego dnia, a materiały, które Monika mi dała czekają na kolejne moje kombinatorstwo i ZAKUP MASZYNY!!!!!
    Kocyk fajnie Ci wyszedł, super materiał znalazłaś :)i szyj dalej, bo miło się patrzy i ogląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to może Agnieszki już tak mają :) Fajnie, że ci się podoba. Mam inne szyciowe plany, tylko czas czas czas... hehe

      Usuń
  5. Wiem co czujesz.Kilka dni szyłam poduszkę samochód policyjny z polaru i zadowolona jestem w 95 % bo materiał się naciągał i kurczył ,ale mam nadzieję,że nowy właściciel zaakceptuje efekt końcowy a ja pochwalę się za jakiś czas na blogu. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No łatwe zadanie to nie było, ale ostatnio szyłam znowu z polaru i już poszło o niebo lepiej, wszystko dzięki szpilkom :) Pozdrawiam

      Usuń
  6. Rewelacja! świetne wykonanie;0
    Zapraszam też na rozdanie do mnie: http://alicjawkrainiekorali.blogspot.com/2015/01/noworoczne-rozdanie.html
    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny materiał ;-) Cały komplet jak na jeden z pierwszych razów wyszedł Ci naprawdę znakomicie. Ja co najwyżej umiem uszyć prostą poszewkę na poduszkę ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dzięki, materiał fajny tylko jak na kocyk to trochę za bardzo się gniecie, ale młodemu absolutnie to nie przeszkadza ;)

      Usuń
  8. Super! A mogę spytać skąd ten materiał? Allegro? Poszukuję czegoś podobnego. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, niestety kupiłam go w sklepie stacjonarnym u siebie w mieście, na facebooku jest kilka grup gdzie sprzedają materiały, sama też tam kupuje. Pozdrawiam :)

      Usuń